joi, 14 iunie 2012

Primele 6 saptamani pentru mine

     Ca proaspata mamica m-am intrebat daca viata va mai fi vreodata ca inainte, pentru ca primele saptamani de dupa nastere nu au fost prea usoare. Cea mai mare parte a atentiei mele din timpul zilei si a noptii a fost concentrata pe micutul nou sosit pe lume. Fizicul si emotiile mele au suferit o tulburare brusca, dar m-am adaptat repede la postura de mamica si incet, incet am inceput sa ma bucur din nou de unele lucruri de care eram interesata inainte.
     Perioada post-partum a adus cu sine mai mult decat un bebelus. Emotional aveam sentimente de incapacitate si teama cu privire la maternitate. Ma temeam ca nu-i ofer cea mai optima ingrijire, dar asta a fost pana ne-am invatat unul cu altul, ca apoi lucrurile au mers de la sine.
     Fizic, eram epuizata, aratam si ma simteam ca si cum as fi trecut prin mai multe runde de box. Cand eu si copilul am inceput sa ne deprindem cu mersul lucrurilor a aparut si lapticul, pentru ca inainte bebelusul a primit cantitati mici de colostru.
     In ceea ce priveste forma fizica, bineinteles ca nu ma asteptam sa ies din sala de nasteri aratand mult mai slaba decat am intrat acolo. Eu am luat 11 kg in sarcina, din care 7, 5 kg s-au dus in urma nasterii, iar celelalte 3,5 kg le-am dat jos dupa 2 luni de la nastere. Cred ca nici nu ar trebui sa ne gandim la forma fizica in primele 6 saptamani de la nastere, pentru ca este o perioada de recuperare, in care o nutritie bogata este importanta pentru energia noastra. Se zice ca daca alaptam kg in plus se topesc, doar ca in cazul meu acul cantarului nu s-a clintit din loc. Adica au fost perioade in care ma ingrasam cu 1-2 kg si perioade in care le dadeam jos si am alaptat pana la un an si-o zi.
     Un alt aspect care n-a mai fost ca inainte de a naste a fost relatia exlusiva pe care am avut-o cu Rares, care s-a schimbat, in mod inevitabil, nu intr-un mod negativ, ci in sensul ca nu-mi mai puteam petrece tot timpul cu el. Asa ca Rares a imbogatit viata celui mic, iar cel mic a imbogatit viata tuturor. Cred ca fiecare copil are o experienta diferita cu parintii, nu neaparat mai buna sau mai rea, doar diferita.
     Asa ca, rolul de mama incepe odata cu nasterea copiilor si dureaza toata viata :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu