luni, 11 iunie 2012

Bagajul pentru maternitate

     Bagajul pentru maternitate sau spital trebuie sa fie pregatit si pus la indemana deja de la inceputul lunii a 7-a de sarcina, pentru ca momentul mult asteptat al nasterii se apropie si este bine sa te pregatesti pentru acest moment cu ceva timp inainte.  Eu am nascut natural si am stat in spital 4 zile, pt ca Stefan a facut a treia zi de la nastere icter fiziologic si am mai stat si a patra zi preventiv cu el la lampa. Evident ca depinde de tipul de nastere, spital si de zilele petrecute in maternitate...
     Din pacate nu ne putem interna doar cu burtica noastra :) si cu cardul de asigurare medicala, nu si la noi... cel putin nu in spitalele publice, din cate stiu eu. 
     Asa ca, fiecare viitoare mamica isi poate alege ce crede ca i se potriveste din lista cu necesarul pentru maternitate. Unele exemple de produse sunt ceea ce eu am folosit; am trecut exemplele doar ca punct de reper, pt ca sunt o gramada, este de unde alege
   Necesarul pentru viitoarea mamica:
- dosarul cu toate analizele si ecografiile facute in timpul sarcinii;
- o lista cu tratamentele si medicamentele din timpul sarcinii (bineinteles daca este cazul); eu am avut o mica problemuta cu rinichii cand aveam 28 saptamani de sarcina, mi-a dat de facut niste analize: examen complet urina, urocultura si proba Addis si bineinteles un tratament: Urisan capsule - tratament pe care l-am luat pana la sfarsitul sarcinii si Carpicon plant - doua saptamani;
- camasa pt alaptat (2 - 3 buc);
- capot;
- papuci de casa;
- sosete;
- chiloti bumbac;
- prosoape (1 pt fata, 2 pt sani si 2 pt corp);
- sutien pt alaptat - 2 buc;
- mameloane de silicon  (Philips Avent - Protectoare standard pentru mameloane);
- pompa pt sani (Angel - pompa pt san cu biberon manuala 125 ml; nu am fost deloc multumita de ea, nu mi s-a parut eficienta, am avut noroc ca nu prea am avut nevoie de ea, pt ca altfel as fi fost nevoita sa-mi iau alta);
 - tampoane sani;
 - unguent pt sani (Garmastan - Tratamentul profilactic si terapeutic in inflamatia mameloanelor din perioada alaptarii);
- produse pt stimularea lactatiei (Fares ceai pt stimularea lactatiei 20 plicuri);
- vata 100 % bumbac (2 - 3 pachete mari);
- comprese sterile 10x10 cm;
- prosoape hartie (ar fi foarte bine daca ar fi cele din gama celor destinate cabinetelor medicale - Prosop hartie unica folosinta 21x23 cm cu polietilena pentru protectie; aveti nevoie de ele dupa ce-ati nascut si mergeti la spalat, le puneti sub fundulet ca sa fie mai sigur, pt ca toate stim ca din spitalele publice mai pleci cu cate ceva pe acasa :(
- sonda urinara - 2 buc (in caz de cezariana);
- betadina;
- absorbante pt noapte (Always Ultra Night);
- cearsafuri absorbante (Bella Happy - cearsaf absorbant Happy 90x60 cm);
- supozitoare cu glicerina;
- vitaminele prenatale (la inceput eu am luat Centrum Materna, dar apoi nu am mai gasit ca disparuse toata gama Centrum si apoi am luat Elevit Prenatal);
- un portofel cu bani ( bancnote de 5, 10, 50 si 100 lei);
- telefonul mobil si incarcatorul;
- aparatul foto si acumulatori;
- cosmetice si produse pt igiena intima (emulsie Lactacyd Femina, e imporatnt ca ph-ul emulsiei sa fie cat mai apropiat de ph-ul pielii tale);
- hartie igienica;
- pasta si periuta dinti;
- carnetel si pix;
- carti despre ingrijirea noului nascut.

Necesarul pentru bebelus: 
- scutece new-born (Pampers Premium Care 1 New Born);
- servetele umede (Pampers Sensitive baby wipes);
- cearsafuri absorbante (Bella Happy - cearsaf absorbant Happy 90x60 cm);
- crema pt eritemul fesier (Bepanthen unguent);
- produse pt colici (Baby Drink si Infacol);
- pudra pt buric (Baneocin);
- comprese sterile;
- alcool sanitar (de 70 grade);
- ser fiziologic (Bebicina ser fiziologic steril 20x5 ml);
- unghiera (speciala pt bebelusi);
- perie si pieptene;
- betisoare ureche cu opritori;
- sampon (Johnson s Baby shampoo);
- ulei corp (Johnson s Baby oil)
- 2 biberoane, 2 tetine;
- suzeta;
- 2 prosoape baie;
- 1 paturica pt invelit;
- hainute noi din bumbac (e necesar a fi spalate chiar daca sunt noi): body, caciulite, bluzite, , pantalonasi, sosetute, manusele (sa nu se zgarie), salopetele;
- pt iesirea din maternitate: body, bluzita, pantalonas, costumas, caciulita, 1 paturica (eventual din aceea cu capse, care se face ca un sac).

     Pe langa toate acestea trebuie sa fiti inarmate cu multa rabdare si toleranta, ma refer la personalul medical, care lasa mult de dorit. Se mai poate indulci un pic daca sunteti atente, stiti voi la ce ma refer :)
     Foarte important! intrebati cine este medicul neonatolog al copilului, stati de vorba cu el, intrebati-l tot ceea ce doriti sa stiti, nu va rusinati; luati un carnetel si un pix si notati totul, ca o sa aveti nevoie de notite mai tarziu; la fel procedati si cu asistentele de la neonatologie, orice nu stiti intrebati, ca va treziti acasa cu bebele si nu are cine va raspunde la intrebari si nelamuriri. Eu le-am innebunit pe bietele asistente, toata ziua le deranjam si intrebam ce aveam nevoie sa stiu (am facut asta pt ca a fost prima sarcina si aveam nevoie de cat mai multe informatii), bineinteles am avut grija sa le dau un mic stimulent inainte de a lansa avalansa de intrebari ;)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu